Welpen

Jongens en meisjes van 7 tm. 10 jaar heten bij Scouting welpen. Welpen spelen in het Jungleboek thema dat gebaseerd is op het oorspronkelijke verhaal van Rudyard Kipling. Samen met het jongetje Mowgli en Shanti, het meisje uit het mensendorp, beleven de welpen de spannendste avonturen in de jungle.

Bij onze groep draaien de welpen op zaterdagmiddag van 13:00 - 15:00

Elke week beleven de welpen een nieuw avontuur, dat kan bestaan uit koken, speurtochten lopen, knopen, bos spellen, muzikaal bezig zijn, hutten bouwen, knutselen en nog veel meer. Om al deze spannende avonturen tot een goed einde te brengen is samenwerking tussen de welpen onderling en de leiding van belang.

Het stafteam van de welpen bestaat uit:

Marianne (teamleider) Raksha
Anna Baloe
Finn Malchi
Wouter Kaa
Remy  Rikkie tikki tavi

Voor alle vragen over de welpen, het programma en de opkomsten kun je contact opnemen met Marianne via het emailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Natuurlijk ben je van harte welkom om een keer te komen kijken op zaterdagmiddag, je mag gratis 4 keer meedoen.
De welpen hebben ook een eigen facebook groep

Activiteiten:

Voor de welpen zijn er jaarlijks diverse evenementen en activiteiten georganiseerd door de regio en door scouting Limburg zoals de Jungledag, Kids party en de Filmochtend. De welpenhorde van scouting Pius XII is een actieve groep en doet meestal aan deze goed georganiseerde activiteiten mee. Tijdens deze activiteiten maken onze welpen kennis met andere welpen en het levert mooie herinneringen op wat meestal weerspiegelt wordt in een badge voor op het uniform.

Daarnaast hebben ze een gevarieerd programma wat veelal buiten gespeeld wordt. Ze werken samen aan insignes en vinden het belangrijk om veel lol te hebben. Elk jaar doen ze weer andere dingen en proberen zo de opkomsten uitdagend te houden. Zo zijn ze naar de appelplukdag geweest, meegedaan aan de mini(Kennedy)mars in Sittard, hebben ze een lipdub opgenomen, een kettingreactie gebouwd, hebben voor het kookinsigne een restaurant gemaakt voor de ouders en doen ze regelmatig een programma met een andere speltak.
Twee keer per jaar hebben de welpen een weekend wat steeds in een ander thema wordt gegoten. Afgelopen jaren was dit bv. Shaun het schaap, Phineas & Ferb, Indiana Jones, Wetenschap & Techniek, Survival en de Bokkenrijders. Ook de zomerkampen ontkomen niet aan een thema. Boeren, Hollywood, Piraten en Donald Duck zijn een paar van deze thema's. Je begrijpt dat het hele kamp in het teken staat van dit thema. Aankleding, spellen, eten.....alles sluit aan. Door de inzet van een geweldig stafteam is dit gelukkig allemaal mogelijk.

Bekijk hier een filmpje van ons boerenkamp 2018.
Hieronder een aantal foto's van diverse activiteiten van de welpen.